Semnificatie fum alb din evacuarea mașinii. Deoarece este absolut normal ca țeava de eșapament să emite fum atunci când funcționează mașina, datorită arderii combustibililor și degajare de emisii, trebuie totuși avut în vedere faptul că nu orice tip de fum este normal a fi evacuat de către aceasta. Mai mult decât atât, nu este vorba doar de culoarea fumului, ci și de cantitatea și grosimea acestuia. În arderile normale (fie că vorbim de benzină sau motorină), cantitatea de fum emisă, precum și grosimea acestuia, sunt relativ scăzute.
Cu toate acestea, există situații neprevăzute în care fumul de eșapament – prin caracteristicile prezentate (grosime, culoare) – poate fi indicatorul unei defecțiuni de ordin tehnic care, numaidecât, presupune atenția șoferului și intervenția unei echipe tehnice avizate. În general, poți apela la un mecanic profesionist, iar astfel de probleme se rezolvă cu ușurință în service-urile disponibile în apropiere.
Din aceste motive, este important de știut că există 3 tipuri de fum care pot indica funcționarea defectuoasă a mașinii: fum albastru, fum alb și fum negru.
- Fumul albăstrui
Dacă fumul are o nuanță albăstruie și, de obicei, este mai gros, această problemă se traduce prin faptul că mașina are un consum excedentar de ulei, mai mare decât ar trebui. Verifică, în acest caz, nivelul de ulei din baia motorului (în cazul fumului albastru emis de mașinile Diesel) sau bujiile (în cazul mașinilor cu motoare care funcționează prin alimentare cu benzină). În sine, problema poate fi rezolvată prin schimbarea uleiului sau reglarea nivelului acestuia.
- Fumul alb
În general, acest tip de fum este emis și în arderile normale (când mașina este în funcțiune). Dacă fumul alb apare atunci când pornești mașina și motorul este rece, nu este cazul să te îngrijorezi. Totuși, dacă acest tip de fum persistă în continuare, chiar și atunci după ce motorul a fost încălzit, încearcă să verifici nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune al mașinii, precum și culoarea acestuia. Poți întâmpina, în astfel de cazuri, probleme cu garnitura mașinii care și-a pierdut integritatea. O poți schimba sau curăța, în funcție de cât de uzată este. Recomandat ar fi însă să apelezi la un service auto autorizat.
- Fumul negru
Fumul negru indică faptul că în combustibilul utilizat (fie că este vorba de motorină sau benzină) se găsesc impurități care se angajează în ardere și produc emisii de culoare neagră. Din acest motiv, trebuie verificat filtrul de aer, întrucât acesta poate prezenta o funcționare deficitară sau o uzură excesivă, ceea ce face ca particulele de impurități să pătrundă în în combustibilul autovehicului. În aceeași măsură, este posibil ca raportul aer/benzină să nu fie cel optim (situația poate fi verificată prin analiza bujiilor – în cazul în care acestea prezintă pe suprafața lor un strat pâslos, negru, este evidentă lipsa de aer).
Cele mai obișnuite situații ale evacuării fumului alb
- Defecțiuni la nivelul pompelor de injecție și injectoarelor;
- Defecțiuni la nivelul pompei de carburant, garniturilor sau cilindrilor;
- Pierderi și scurgeri ale lichidului de răcire;
- Garnitura de chiulasă sau filtrul de combustibil sunt deteriorate și prezintă probleme;
- Pătrunderea apei/antigelului în cilindri din cauza supraîncălzirii motorului;
- Cedarea garniturilor;
- Fisurarea blocului motor;
- Cilindri crăpați, deformați;
- Probleme cu lichidul de transmisie și/sau cel de răcire;
- Scurgeri de ulei în motor.
În cele din urmă, este extrem de important să acorzi atenția cuvenită problemelor de acest gen. Pentru a evita situațiile neplăcute și imprevizibile, în momentul în care te confrunți cu probleme de acest gen pe care nu reușești să le rezolvi singur, înseamnă că ele sunt majore și necesită intervenția specializată a unui tehnician în domeniu. Cu cât amâni mai mult rezolvarea unor astfel de probleme, cu atât riști ca integritatea tehnică a autovehiculului tău să fie compromisă. Adresează problema cât mai rapid unui service tehnic din orașul tău, înainte de a fi mult prea târziu. Semnificatie fum alb din evacuarea mașinii.