De la începutul lunii noiembrie în UE intră în vigoare Digital Markets Act și va fi aplicabil începând cu 2 mai 2023. O parte din obiectivele sale sunt de a solicita companiilor mari, cum ar fi Apple, să ofere utilizatorilor acces la magazine externe de aplicații, precum și la sistemele alternative de plată.
Gerard de Graaf, reprezentant al UE, spune că o mare parte din companii vor fi afectate de această lege, iar așteptările sunt la consecințe semnificative. Diferitele companii vor fi afectate diferit, în funcție de gravitatea și distribuția lor în diferite niveluri.
Nivelurile și companiile care se încadrează în ele vor fi anunțate în primăvară, iar cele incluse vor avea apoi la dispoziție șase luni pentru a implementa modificările. Printre cerințe va fi evitarea preferințelor neloiale în favoarea aplicațiilor și serviciilor proprii.
Regulamentul își propune să permită utilizatorilor de iPhone și iPad să utilizeze magazine de aplicații alternative. Necesită platformelor dominante să acorde acces concurenților mai mici și ar putea forța WhatsApp să primească mesaje de la aplicații precum Signal sau Telegram.
Între timp, reprezentantul UE se află în SUA ținând întâlniri cu companiile afectate. El spune că le place sau nu, legislația este în vigoare și vor trebui să facă modificările necesare.
UE pregătește, de asemenea, un Act privind serviciile digitale care se concentrează pe conținut și moderare online.
Sursa: Wired