Uniunea Europeană a publicat un nou proiect de lege care prezintă viziunea sa asupra viitorului bateriilor mașinilor electrice. Proiectul de lege acoperă o serie de subiecte, de la ratele de reciclare până la etichetarea amprentei de carbon.
Ratele de reciclare
Proiectul de lege stabilește o rată minimă de reciclare pentru toate bateriile, inclusiv pentru cele care se găsesc în mașinile electrice, smartphone-uri, biciclete electrice și aparate de uz casnic. Obiectivul este de a avea o rată de colectare de peste 45% până în 2023 și de 73% până în 2030. Bateriile din autoturisme, bicicletele electrice și scuterele electrice vor trebui să aibă o rată de colectare de 61% până în 2031.
Etichetarea amprentei de carbon
Proiectul de lege va impune ca, până în 2024, bateriile să aibă o etichetă privind amprenta de carbon. Acest lucru va contribui la informarea consumatorilor cu privire la impactul asupra mediului al bateriilor pe care le folosesc. În plus, proiectul de lege prevede că, până în 2026, bateriile trebuie să fie capabile să informeze consumatorii cu privire la durabilitatea lor.
Reciclabilitatea
Proiectul de lege pune un accent puternic pe reciclabilitate. Acesta prevede că, până în 2027, bateriile trebuie să fie reciclabile. În plus, proiectul de lege vizează reciclarea a 90% din cobaltul și nichelul din baterii până în 2027 și a 80% din litiu până în 2031. Bateriile construite după 2031 trebuie să fie fabricate din materiale reciclate, 16% din cobalt și 6% din nichel provenind din baterii vechi.
Baterii detașabile
Proiectul de lege abordează, de asemenea, problema bateriilor detașabile din smartphone-uri. Acesta prevede că, până în 2025, toate smartphone-urile trebuie să aibă baterii detașabile disponibile.
Pe scurt
În general, noul proiect de lege al Uniunii Europene privind bateriile electrice arată un angajament puternic față de reciclare și reducerea impactului acestor dispozitive asupra mediului. Prin stabilirea de obiective pentru ratele de colectare și reciclare, precum și prin solicitarea etichetării amprentei de carbon și a posibilității de reciclare, proiectul de lege urmărește să creeze un viitor mai durabil pentru bateriile electrice.