Volkswagen anunță trecerea la noul software 2.0

Volkswagen anunță trecerea la noul software 2.0 pe 15 decembrie

Pe 15 decembrie, Volkswagen va găzdui o reuniune ultrasecretă. Principalul subiect de discuție va fi prezentarea noii interfețe digitale a companiei, cunoscută sub numele de „Software 2.0”. Deși detaliile planului sunt ținute sub tăcere, se știe că Volkswagen intenționează să investească peste un miliard de dolari în dezvoltarea acestei noi tehnologii până la sfârșitul deceniului. Se așteaptă ca întâlnirea să ofere o imagine asupra viitoarei direcții a companiei, care încearcă să depășească activitatea sa tradițională în domeniul auto și să îmbrățișeze era digitală.

Software-ul 2.0 al companiei se confruntă cu întârzieri. Inițial, producătorul auto spera să lanseze tehnologia în 2026, dar Reuters a relatat că acum este puțin probabil ca aceasta să fie disponibilă până în 2028. O sursă anonimă a declarat pentru agenția de presă că „lucrurile care nu au fost decise în urmă cu mai mulți ani sunt acum stabilite foarte repede”. În prezent, Volkswagen se concentrează pe lansarea platformei sale 1.2, care urmează să fie utilizată la modelul electric Porsche Macan și la viitorul Audi Q6 e-tron, ambele programate să fie lansate anul viitor.

La 15 decembrie, consiliul de supraveghere al Volkswagen va fi condus de Oliver Blume, noul CEO al companiei. Blume va avea sarcina de a găsi un punct comun în rândul conducerii companiei, într-un moment în care conducerea și strategia Volkswagen suferă schimbări semnificative. Printre altele, se așteaptă ca consiliul de supraveghere să voteze bugete, inclusiv un plan de investiții de 2 miliarde de euro într-o nouă fabrică de baterii. Se așteaptă ca această fabrică să se concentreze în principal pe satisfacerea cererii pentru modelul Trinity al Volkswagen, un sedan compact conceput pentru a concura cu Tesla Model 3.

Se așteaptă ca platforma 2.0 a Volkswagen să ajute compania să devină un lider în domeniul mobilității bazate pe software. Tehnologia va include caracteristici legate de conducere, infotainment și conectivitatea auto. Până în 2030, Volkswagen intenționează să își echipeze mașinile cu tehnologie autonomă de nivel 4. Într-un interviu acordat în septembrie anul trecut, Nikolai Ardey, șeful departamentului de inovație al Volkswagen, a declarat că platforma 2.0 va „implica o abordare complet diferită” pentru crearea unui ecosistem digital pentru clienții companiei.

Dezvoltarea va fi un lucru, integrarea va fi altul. „Trebuie doar să începi prin a imagina și a desena componentele fizice, apoi să adaugi componentele electronice și, în cele din urmă, să instalezi software-ul. Trebuie să faceți exact invers. Trebuie să începi cu software-ul. Companiile ca a noastră trebuie să se concentreze pe software. Iar de acolo, să proiecteze aplicațiile, interfața, să conecteze totul la cloud… și apoi, în cele din urmă, să integreze componentele hardware. Practic, este exact ca o marcă de smartphone”, a adăugat Nikolai Ardey. Numai partea de integrare va dura ani de zile.

Spre deosebire de alți producători auto, Volkswagen intenționează să păstreze controlul asupra întregii tehnologii utilizate în platforma 2.0. Directorul pentru inovație al Volkswagen a declarat că „Acesta va fi sistemul Volkswagen. Care va include aplicațiile preferate ale clienților. Vom păstra controlul asupra datelor și asupra afacerilor din jurul datelor”. Acest lucru sugerează că Volkswagen nu se va baza pe giganți tehnologici precum Apple sau Google.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.
Share to...