Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a tăiat peste 900 de locuri de muncă, sau aproape 3% din forța de muncă, în ultimele trei luni, deoarece vânzările continuă să scadă pe fondul recesiunii economice.
Veniturile au atins 70,2 miliarde de yuani (10,3 miliarde de dolari) în al doilea trimestru, în scădere cu 20% față de anul trecut și o scădere mai accentuată decât în ultimul trimestru.
În cele trei luni încheiate la 30 iunie, profitul net a scăzut, de asemenea, sub estimări, scăzând cu 83,5%, până la 1,4 miliarde de yuani, comparativ cu profitul de 8,3 miliarde de yuani în aceeași perioadă a anului trecut.
La 30 iunie 2022, compania din Beijing avea 32.869 de angajați, față de 33.793 la sfârșitul lunii martie a acestui an, ceea ce reprezintă o pierdere de 900 de locuri de muncă în perioada respectivă.
„În acest trimestru, industria noastră s-a confruntat cu multe provocări, inclusiv creșterea inflației globale, volatilitatea monedei [și] un mediu politic complex… Aceste provocări au afectat semnificativ cererea generală de pe piață și rezultatele noastre financiare de-a lungul perioadei”.
Wang Xiang, președintele Xiaomi
Veniturile din segmentul smartphone-urilor Xiaomi au scăzut cu 28,5 la sută de la 59,1 miliarde de yuani în al doilea trimestru a anului trecut la 42,3 miliarde de yuani în aceeași perioadă a acestui an, în principal din cauza vânzărilor mai mici de smartphone-uri.
Livrările de smartphone-uri au scăzut cu 26,2% în acest trimestru, în principal din cauza reapariției Covid-19 în China continentală, a declarat compania în raportul său de venituri.
[SURSA]