Xiaomi, gigantul chinez de tehnologie, a intrat pe piața automobilelor electrice cu lansarea modelului SU7. Evenimentul a avut loc în China, unde compania și-a dezvăluit primul vehicul electric la prețuri competitive.
Prețuri accesibile, chiar și sub Tesla Model 3
Conform declarațiilor CEO-ului Lei Jun, versiunea standard a SU7 va fi comercializată în China la un preț de 215.900 yuani (aproximativ 29.900 dolari). Acest preț este mai mic decât cel al popularului Tesla Model 3, care costă în jur de 34.000 de dolari pe piața chineză.
Lei Jun a recunoscut că prețul SU7 înseamnă că Xiaomi va vinde automobilul în pierdere, cel puțin inițial. Cu toate acestea, el a susținut că SU7 depășește Model 3 în peste 90% din caracteristici, cu excepția a două aspecte pe care nu le-a menționat explicit.
Gama de modele și caracteristici
Inițial, Xiaomi va oferi trei versiuni ale SU7:
- SU7 (29.900 dolari) – versiunea de bază
- SU7 Pro (34.000 dolari) – versiune îmbunătățită
- SU7 Max (41.500 dolari) – varianta de top, cu baterie de 101 kWh și autonomie de 800 km
Automobilele vor fi disponibile în 59 de showroom-uri din 29 de orașe din China. Livrările sunt programate să înceapă până la sfârșitul lunii aprilie, iar fabrica high-tech a Xiaomi poate produce un SU7 la fiecare 76 de secunde.
Strategia „Om x Mașină x Casă” a Xiaomi
SU7 face parte din strategia „Om x Mașină x Casă” recent lansată de Xiaomi, care vizează crearea unui ecosistem de dispozitive conectate prin noul sistem de operare HyperOS. Deși Xiaomi este cunoscut pentru produsele sale la prețuri accesibile, compania încearcă să se poziționeze ca un brand premium începând cu 2020, iar SU7 nu este neapărat cea mai ieftină opțiune de pe piață.
Perspective de lansare globală
În prezent, Xiaomi se concentrează pe piața chineză pentru SU7. Potrivit CEO-ului, va trebui să așteptăm cel puțin 2-3 ani pentru o lansare internațională, deoarece compania nu dorește să se grăbească pe piețele globale. Xiaomi a prezentat SU7 în decembrie 2022 și l-a expus la MWC 2023.