Rockstar Games pregătește terenul pentru unul dintre cele mai așteptate jocuri din ultimii ani, Grand Theft Auto 6, dar o schimbare tehnică recent dezvăluită a ridicat sprâncene în rândul fanilor. Se pare că dezvoltatorii ar putea apela la generarea procedurală pentru a construi o parte din mediul de joc și obiecte, o abordare care vine cu avantaje și provocări.
Această informație a apărut după ce pe LinkedIn, în profilul unui programator principal de la Rockstar, a fost menționat explicit termenul „generare procedurală” ca fiind una dintre tehnologiile integrate în motorul grafic al jocului. Spre deosebire de Red Dead Redemption 2, unde lumea jocului a fost construită „de mână” cu un nivel impresionant de detalii, GTA 6 pare să încerce o cale mai eficientă. Însă, asta a stârnit imediat reacții mixte.
Fanii sunt sceptici, mai ales după controversele create de utilizarea generării procedurale în alte jocuri, cum ar fi „Starfield”. Unii se tem că lumea GTA 6 ar putea pierde acel „farmec unic” al unui mediu creat cu migală. Totuși, experții spun că această tehnologie ar putea fi folosită strategic, fără să afecteze negativ experiența jucătorilor. De exemplu, ar putea ajuta la crearea rapidă a vegetației sau a altor elemente decorative, păstrând totuși un control strict asupra aspectelor esențiale ale jocului.
Pe lângă acest subiect fierbinte, Rockstar promite și alte îmbunătățiri tehnice, cum ar fi ray tracing și iluminarea globală, care ar trebui să ducă grafica la un alt nivel. Totuși, vestea că jocul ar putea să nu ruleze la 60 de cadre pe secundă pe PS5 Pro lasă un gust ușor amar pentru fanii care sperau la performanțe perfecte.
Rămâne de văzut cum va influența această decizie produsul final, dar un lucru e sigur: GTA 6 se anunță un joc revoluționar, chiar dacă un pic mai controversat.