Mercedes va trece până în 2030 la mașini complet electrice

Astăzi, conform Engadget, Mercedes Benz a anunțat ultimul său pas dedicat electrificării: compania a decis ca până în 2030 să abandoneze definitiv motoarele cu ardere internă.

În ceea ce privește inițiativa, Ola Kallenius, CEO al Daimler AG și Mercedes-Benz AG, a spus:

Trecerea la motoarele electrice se află într-un avans accelerat – în special pe segmentul de lux, din care face parte și Mercedes-Benz. Despărțirea de motoarele clasice se apropie și vom fi pregătiți de îndată ce piața va trece la electricitate doar până la sfârșitul acestui deceniu.

Vom face o realocare majoră a capitalului. Prin gestionarea rapidă a acestei transformări, protejând în același timp obiectivul nostru de a obține profit, asigurând totodată și succesul brandului Mercedes-Benz.

Compania va investi 40 de miliarde de euro în tehnologia BEV între 2022 și 2030. În 2025, Mercedes-Benz va introduce și trei noi arhitecturi electrice: MB.EA pentru mașinile „clasice”, AMG.EA pentru mașinile sport și VAN.EA pentru cele comerciale. Utilizarea acronimelor este remarcabilă însă ce semnifică acestea? Ei bine, MB reprezintă Mercedes-Benz, AMG este marca dedicată mașinilor de înaltă performanță, în timp ce VAN face referință la dube.

Compania va construi, de asemenea, 8 gigafabrici în următorii câțiva ani pentru produce până la 200 gigawatti de baterii, care vor fi necesare pentru viitoarele mașini electrice.

Evident, operațiunea este concepută pentru a avea mai multe fațete: compania vrea să colaboreze cu un nou partener european pentru a dezvolta celule și module de baterie eficiente, astfel încât să mențină Europa ca centru al pieței auto chiar și în era electrică.

Ne reamintim modul în care Comisia Europeană a stabilit anul 2035 ca plafon maxim pentru a elimina complet emisiile de CO2 de la mașini, un fel de blocadă definitivă a mașinilor noi cu combustie, care, prin urmare, va marca trecerea către mașini doar electrice.

Pe de altă parte, guvernul britanic este mai strict fiindcă a ales să blocheze vânzările de mașini diesel și pe benzină până în 2030.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...