cumpotcrestesofturile_pixabay

Lumea afacerilor este din ce în ce mai competitivă și lucrurile au început să se miște într-un ritm amețitor. Din fericire, există instrumente care vin în sprijinul afacerilor în ariile unde acestea au nevoie de ajutor. Exact acesta este și cazul softurilor SFA care se adresează companiilor de toate mărimile.

Ce este SFA?

Acronimul SFA vine de la “Salesforce Automation” și reprezintă un sistem informatic ce face posibilă automatizarea proceselor de vânzare și distribuție. Acest sistem este adresat companiilor din industria FMCG, dar și din alte domenii, și care au o rețea proprie de agenți de vânzări ce parcurg rute zilnice la clienți în vederea preluării comenzilor. 

Această soluție este ideală pentru Pre Sales și pentru Van Sales și se pretează firmelor producătoare sau celor care fac distribuție din multiple industrii. 

Cum funcționează soluția de automatizare a forței de vânzări – SFA?

SFA are integrate 3 elemente software: aplicația Back-Office, interfața cu sistemul de gestiune și aplicația mobilă. Primul dintre elementele de software este instalat și rulează pe PC la sediul firmei. Al doilea element, ERP-ul, are rolul de a asigura conectarea aplicației PDA cu aplicația BackOffice. Cel de-al treilea element, adică aplicația mobilă, se instalează pe smartphone-urile sau tabletele agenților din echipele de vânzări.

Responsabilitatea agenților de vânzări este să utilizeze terminalele cu ajutorul cărora transmit în timp real comenzile ce se fac direct în sistemul de gestiune al companiei. 

Pentru a putea funcționa la parametri optimi, PC-ul pe care este instalată aplicația Back-Office trebuie să aibă o conexiune neîntreruptă la internet. În acest fel se pot recepționa în timp real comenzile date de agenții de vânzări. 

Ce avantaje aduce utilizarea acestui tip de soft?

În primul rând, un soft SFA oferă posibilitatea centralizării în timp real a informațiilor legate de stocuri, clienți, produse și prețuri. 

În al doilea rând, comenzile pot fi preluate în timp real de la clienți, și apoi se regăsesc actualizate în sistemul ERP.

Reducerea timpului de pregătire al comenzilor și planificarea rutelor agenților sunt alte două avantaje pe care le aduce acest tip de sistem informatic.

Nu în ultimul rând, SFA realizează optimizarea stocurilor în baza istoricului comenzilor și oferă posibilitatea deținerii controlului asupra activității agenților de vânzări.

Utilizarea unui asemenea instrument digital poate ajuta o afacere să aibă un avantaj competitiv. Acest avantaj competitiv înseamnă mai puține resurse alocate unor procese, ceea ce duce într-un final la o productivitate mai mare.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *