De acum, Mozilla Firefox permite utilizatorilor să-și șteargă datele pe care le-a colectat

Mozilla firefox

Mozilla a anunțat că utilizatorii Firefox vor putea de acum să-și șteargă datele colectate în versiunea (Firefox 72).

Compania face acest pas pentru a respecta California Consumer Privacy Act (CCPA), care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2020.

CCPA este, în esență, echivalentul SUA al politicii de confidențialitate GDPR a Europei, care a intrat în vigoare în 2018.

Actul CCPA acordă consumatorilor din California dreptul de a ști ce informații personale sunt colectate, de a le accesa, de a le actualiza și corecta, de a le șterge, de a ști cu cine le sunt distribuite și de a renunța la vânzarea lor.

Într-o postare pe blog, Mozilla observă că deja colectează foarte puține date despre utilizatorii săi. Datele pe care le colectează sunt date de „telemetrie”, care îi ajută să îmbunătățească performanța și securitatea Firefox și nu dezvăluie nimic despre utilizarea internetului.

„În conformitate cu munca pe care am făcut-o în acest an pentru a face confidențialitatea mai ușoară și mai accesibilă pentru utilizatorii noștri, controlul de ștergere va fi încorporat în Firefox și va începe să se deruleze în următoarea versiune a browserului. Aceasta oferă utilizatorilor o modalitate de a solicita ștergerea telemetriei desktop direct de la Firefox – și o modalitate pentru noi, la Mozilla, de a efectua această ștergere ”, a scris Alan Davidson, despre Mozilla.

Deși CCPA se aplică utilizatorilor din California, Mozilla a confirmat că noua setare va fi pusă la dispoziția tuturor utilizatorilor Firefox din întreaga lume.

„Când Europa a aprobat legea privind confidențialitatea GDPR, ne-am asigurat că toți utilizatorii, fie că sunt situați în UE, fie că nu, li s-au acordat aceleași drepturi în conformitate cu legea. Fiind o companie care consideră că confidențialitatea este fundamentală pentru experiența online, am considerat că toată lumea ar trebui să beneficieze de drepturile prevăzute în GDPR.”, a adăugat Davidson.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...