Mașinile electrice sunt foarte avatajoase. Cu toate acestea, pe măsură ce se apropie sezonul rece, vehiculele electrice (EV) pot pierde aproximativ 40% din autonomie atunci când temperatura scade de la 75 de grade Fahrenheit (23.8 grade Celsius) la 20 de grade Fahrenheit (-6.6 grade Celsius). Acest lucru se datorează faptului că bateriile au o capacitate mai mică la temperaturi mai scăzute și este nevoie de mai multă energie pentru a face față sarcinii la care sunt supuse.
Degradarea bateriei
Un alt factor care poate afecta autonomia este vârsta bateriei. Mașinile electrice mai vechi au o autonomie mai mică din cauza degradării bateriei în timp. Acesta este un aspect care trebuie luat în considerare dacă vă gândiți să cumpărați o mașină electrică mai veche.
Caracteristici de încălzire
Utilizarea funcțiilor de climatizare, cum ar fi scaunele și volanele încălzite, necesită, de asemenea, energie și reduce autonomia mașinii. Pentru a atenua efectele frigului asupra bateriei, porniți vehiculul în timp ce este încă conectat la priză pentru a permite bateriei să se încălzească. Unele vehicule electrice dispun de sisteme care ajută la încălzirea bateriei și la maximizarea autonomiei.
Planificați din timp
Înainte de a face o călătorie mai lungă, este important să știți unde se află următoarea stație de încărcare. Pe drum, asigurați-vă că vă planificați din timp și că urmăriți nivelul de încărcare al bateriei pentru a nu scădea prea mult. Temperatura optimă pentru bateriile mașinilor electrice și pentru majoritatea oamenilor este de aproximativ 24 grade Celsius.
Efectele vremii reci
Vremea rece poate afecta și alte sisteme ale mașinilor electrice, nu doar bateriile, cum ar fi frânele și frânarea regenerativă. În condiții de frig extrem, unele sisteme EV pot deveni nefuncționale. Acest lucru se datorează faptului că mașinile electrice nu au motoare care să producă căldură, astfel încât este nevoie de energia bateriei pentru a oferi căldură. Pentru a maximiza autonomia, cel mai bine este să preîncălziți mașina în timp ce este încă la încărcat.
Pompa de căldură
Unele mașini electrice sunt echipate cu o pompă de căldură pentru a fi încălzite. Aceasta poate fi o caracteristică utilă pe vreme rece, deoarece utilizează mai puțină energie decât alte metode de încălzire. În plus, multe vehicule au moduri de rulare care încurajează conservarea energiei, ceea ce poate contribui la extinderea autonomiei pe vreme rece.
Concluzie
În timp ce vremea rece poate avea un impact negativ asupra autonomiei mașinilor electrice, există modalități de a scade impactul acesteia. Pornind vehiculul în timp ce este încă conectat la priză, utilizând o pompă de căldură și planificând din timp totul, puteți contribui la menținerea bunei funcționări a mașinii dvs. în condiții de frig.