Facebook se prăbușește: zece ani de creștere neîntreruptă s-au încheiat

Facebook se prăbușește

Meta, compania-mamă Facebook, și-a anunțat rezultatele financiare. Pentru prima dată, gigantul rețelelor sociale a raportat o scădere a veniturilor de la an la an. Acesta ar putea fi începutul sfârșitului unei ere.

Facebook, sau mai exact Meta, și-a anunțat rezultatele din al doilea trimestru pentru 2022. Rețeaua de socializare a raportat o scădere a veniturilor pentru prima dată pe o bază anuală. S-a afirmat însă că scăderea veniturilor ar putea crește și mai mult în trimestrul III al anului. Meta a înregistrat venituri de 28,8 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului, în scădere cu 1% față de anul precedent. Poate fi o scădere foarte mică, dar faptul că este prima dată ridică nivelul de importanță. Cu toate acestea, poate cel mai important aspect de remarcat este că profitul net al Meta a scăzut cu 36%, până la 6,7 ​​miliarde de dolari.

Diviziunea metaversului a fost, de asemenea, deteriorată

Facebook se prăbușește

Divizia Reality Labs, la care Mark Zuckerberg ține atât de mult și responsabilă pentru viziunea metaversului, a înregistrat o pierdere de 2,8 miliarde de dolari în trimestrul b. Meta își obține cea mai mare parte a veniturilor din reclame. Compania media, care găzduiește rețele sociale gigantice precum Facebook, Whatsapp și Instagram, a fost lipsită de venituri din publicitate de 10 miliarde de dolari anul trecut, odată cu modificarea condițiilor de confidențialitate ale Apple pe dispozitivele iOS. Acum, din cauza intrării în recesiune a economiei globale, se pare că agenții de publicitate își reduc cheltuielile.

Concurența cu TikTok este costisitoare

Meta reproiectează Facebook și Instagram, astfel încât acestea să poată concura cu populara platformă TikTok. Costul aranjamentelor făcute pentru a evidenția mai multe videoclipuri și postări scurte precum TikTok este destul de mare. Zuckerberg spune că procentul de conținut recomandat din conturile neurmate de pe Facebook și Instagram se va dubla anul viitor. Prin urmare, este necesară o investiție costisitoare în inteligența artificială pentru ca acest lucru să se întâmple.

Veniturile sunt în scădere, numărul utilizatorilor este în creștere

În ciuda scăderii veniturilor Meta, s-a anunțat că numărul utilizatorilor zilnici ai Facebook a crescut cu 3 %, până la 1,97 miliarde. Conform datelor Meta, 2,88 miliarde de oameni folosesc Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp în fiecare zi. Să subliniem, de asemenea, că există o creștere de 4% în această zonă față de anul precedent. Pe de altă parte, Zuckerberg a spus că formatul Reels s-a transformat în venituri mai repede decât caracteristica Stories copiată de pe Snapchat acum câțiva ani.

[SURSA]

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...