Vestea este menită să facă zgomot: zborurile de chilipir ale Ryanair sunt sortite să dispară . Cei care se bazează pe compania aeriană irlandeză pentru a călători în toată Europa, cu siguranță nu vor fi fericiți: cu toate acestea, datorită lor am învățat să ne mișcăm mai ușor, fără grija că trebuie să plătim sute de euro pentru a merge la Londra, Barcelona. sau Oslo… Dar acum situația economică din Vechiul Continent (și nu numai) se schimbă și, odată cu aceasta, se va schimba și viitorul Ryanair și al tuturor celorlalte companii aeriene low cost .
Michael O’Leary, cu siguranță, nu este un personaj ușor de interpretat, între glume, promisiuni și anticipări (vă amintiți când a spus că în viitor nu vor mai fi locuri la bord?). În acest caz însă, discuția pare seacă, sinceră și directă, centrată pe inflația în creștere și pe creșterea costului energiei pe care l-a declanșat războiul dintre Rusia și Ucraina . La aceasta trebuie adăugată moștenirea lăsată de pandemie care a provocat o criză fără precedent în sectorul aviației . Pe scurt, în timpul unui interviu acordat BBC Radio 4 el a reiterat conceptul că va trebui să ne luăm rămas bun de la tarifele de la 0,99 sau 9,99 euro pe sens .
Acestea sunt cuvintele lui O’Leary:
Nu cred că vor fi mai multe zboruri cu 10 euro. Tariful nostru mediu a fost de 40 de euro anul trecut, vom merge spre 50 de euro în următorii 5 ani. Tarifele noastre promoționale super-reducere, cele de 1 euro, 0,99 sau chiar 9,99 cred că nu se vor mai vedea câțiva ani.
Totuși, acesta nu este un adio low cost: „ oamenii vor continua să călătorească frecvent ”, explică CEO-ul, de aceea alarmismul anumitor ziare care au decretat încetarea definitivă a zborurilor la low cost. Va fi o creștere a prețului mediu, da, și cel mai probabil va fi mai greu să găsești oferte la costuri foarte mici. Scaunele la 19,99 euro sau 24,99 euro vor continua să existe: este întotdeauna low cost, chiar dacă ceva mai scump.