DivertismentJocuriŞtiriTehnologie

Ubisoft anunță că va folosi inteligența artificială pentru a scrie povești în jocuri

Ubisoft anunță că va folosi inteligența artificială pentru a scrie povești în jocuri
Marian Ciobanu 24/03/2023

Ubisoft a introdus un nou instrument de inteligență artificială pe care pretinde că l-a dezvoltat pentru a-și ajuta scenariștii. Instrumentul, numit Ubisoft Ghostwriter, va fi folosit pentru scrierea de scenarii și dialoguri.

Era doar o chestiune de timp până când inteligența artificială (AI) sa intre în jocuri și, foarte recent , Ubisoft a făcut un pas concret în această direcție în declarația sa. Ubisoft, pe care îl știm din seriile Assassin’s Creed, Far Cry și Ghost Recon, va „ ușura ” crearea de dialog în jocuri cu un instrument AI dezvoltat de el, ajutând astfel scenariștii.

Numit Ubisoft Ghostwriter, acest instrument AI a fost creat de Ubisoft La Forge, brațul de cercetare și dezvoltare a companiei. Ubisoft spune că numai NPC-urile vor folosi acest instrument în dialogul lor, cel puțin pentru moment. Ghostwriter nu va crea un dialog de la zero și va lucra cu scenariștii pentru a crea interacțiuni NPC mai realiste, generând variații pe o bucată de dialog, conform Ubisoft. Din aceste declarații ale Ubisoft se înțelege că instrumentul dezvoltat nu este de fapt o „inteligență artificială” și este un instrument de „învățare profundă” .

Ubisoft anunță că va folosi inteligența artificială pentru a scrie povești în jocuri

„Ghostwriter a fost creat mână în mână cu echipe de scriitori pentru a-i ajuta să îndeplinească o sarcină repetitivă mai rapid și mai eficient, oferindu-le mai mult timp și libertate pentru a lucra la narațiunea, personajele și scenele jocurilor”, spune Ubisoft în trailerul Ghostwriter. Prin urmare, putem spune că scopul principal al lui Ubisoft este de a economisi timp pentru scenariști. Astfel, se va petrece mai puțin timp dialogurilor cu sute de NPC-uri din jocuri și se va concentra mai mult pe povestea principală și misiuni.

Lucrătorii din industrie împotriva lui Ghostwriter

Probabil că vom vedea cât de eficient este instrumentul în viitor, dar unii scenariști sunt deja împotriva unor astfel de instrumente. Scriitoarea Sony Santa Monica, Alanah Pearce, spune: „Ca scriitoare, nevoia de a edita scenariile/dialogurile generate de AI necesită mult mai mult timp decât să scriu propriile rânduri ad-hoc. Prefer ca studiourile AAA să folosească bugetul pe care îl cheltuiesc pentru realizarea unor astfel de instrumente pentru a angaja mai mulți scriitori.”

Etichete:
Internet Ubisoft
Share to...