DivertismentJocuriŞtiriTehnologie

Actualizare a driverelor grafice de la Intel: Performanța va atinge cote maxime!

Actualizare a driverelor grafice de la Intel
Marian Ciobanu 28/08/2023

Intel continuă să lucreze pentru a îmbunătăți performanța produselor sale și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor. În această direcție, compania a optimizat recent driverele pentru jocurile care suportă DX12. De asemenea, a făcut îmbunătățiri în performanța driverelor pentru DX9 și DX11. Cu ultima actualizare trimestrială, compania dublează această performanță. Iată detaliile…

Strategia Intel pentru Grafică: De la trecut la viitor cu DX9, DX11 și DX12

Ultima actualizare trimestrială a Intel aduce îmbunătățiri de performanță pentru DX11 și noi unelte pentru jocuri. A dezvoltat și unelte care vor ajuta utilizatorii să identifice limitările grafice sau ale CPU-ului. Se oferă suport pentru peste 70 de jocuri cu o caracteristică de super-echantionare AI, prin 30 de actualizări de drivere.

Actualizare a driverelor grafice de la Intel

Intel a oferit, de asemenea, o actualizare pentru performanța DX9 în driverele sale cele mai recente, comparativ cu cele mai noi drivere Arc, folosind driverele grafice Arc A750. Creșterea performanței în jocuri variază de la 10% pentru Guild Wars 2 până la 77% pentru jocuri precum Skyrim și Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO).

Astfel, standardul de performanță, CS: GO, rămâne extrem de popular și accesibil pe Steam, având aproximativ un milion de jucători în fiecare zi. Sunt nerăbdător să văd cum vor performa GPU-urile Intel Arc A750 și A770 în viitorul Counter-Strike 2 (care va fi lansat când Valve decide).

Intel a menționat, de asemenea, că a încercat să asocieze cu atenție CPU-urile Intel Core cu GPU-urile Arc, stabilind prețuri pentru pachetele CPU/GPU. Pachetele de CPU/GPU încep de la 420 de dolari, iar sistemele complete încep de la 799 de dolari. Intel a colaborat cu producători de top, cum ar fi Maingear, pentru a extinde programul.

Din câte am auzit și văzut, acest program a avut un succes imens. Intel a ales o abordare extrem de interesantă pentru a atrage jucătorii mainstream care doresc să obțină cel mai bun raport calitate-preț. Personal, dacă aș putea să mă întorc la vârsta de 11 ani și să îmi construiesc primul computer, aș alege probabil unul dintre aceste pachete echilibrate pentru a folosi bugetul în cel mai eficient mod posibil.

Creșterea Performanței DX11

După cum se poate vedea în graficul de mai jos, unele dintre cele mai populare jocuri au înregistrat creșteri semnificative ale performanței în DX11 datorită noii actualizări de drivere. În special, Overwatch 2 a înregistrat cea mai mare creștere, de 33%, în timp ce performanța ambelor Grand Theft Auto (GTA) Online și GTA V a crescut cu 27%.

Actualizare a driverelor grafice de la Intel

În Dota 2, s-a observat o creștere notabilă de 20%, în timp ce în Valorant și Counter-Strike 2, creșterile au fost de 18%. Având în vedere câți milioane de jucători joacă aceste jocuri în același timp în fiecare zi, și faptul că Intel a promis îmbunătățiri de performanță gratuite când a lansat pentru prima dată seria Arc în octombrie trecut, aceste îmbunătățiri nu sunt de neglijat.

Un grafic de performanță DX11 care arată creșterea performanței în mai multe jocuri Unele dintre aceste creșteri de performanță în DX11 pot fi mai puțin observabile pentru utilizatorii de Arc cu CPU-uri Core i9 mai rapide, cum ar fi 13900K. De fapt, nu mă așteptam ca mulți oameni să cheltuiască aproape dublu pentru un CPU decât pentru un GPU, ceea ce ar fi cazul în acest scenariu.

Este mult mai probabil ca utilizatorii să aibă un i5 13400F ceva mai lent, împreună cu A750, și în acest caz, îmbunătățirile în DX11 vor face o diferență reală în performanță. Intel a menționat, de asemenea, că majoritatea recenzenților vor testa probabil performanța driverului grafic Intel în DX11 cu CPU-uri mai rapide, care sunt mai puțin afectate.

Acesta este un punct important, deoarece Intel a reproiectat driverele grafice pentru a asigura o potrivire mai bună între sarcinile de lucru ale GPU-ului și CPU-ului, îmbunătățind astfel timpul de răspuns și reducând timpul de procesare a cadrelor.

Intel PresentMon Beta

Intel a investit, de asemenea, în actualizarea instrumentului de captură și monitorizare a performanței PresentMon, care stă la baza multor instrumente ale concurenților săi. A adăugat un strat de performanță configurabil cu grafice în timp real care oferă măsurători ale echilibrului PC-ului, care pot fi utile pentru a înțelege de ce unele jocuri nu îndeplinesc așteptările. Acest lucru este extrem de important pentru companie, deoarece jucătorii care își dau seama ce componentă limitează performanța în jocuri specifice vor ajuta probabil la vânzarea mai multor CPU-uri și GPU-uri Intel.

În plus, PresentMon este un instrument open-source cu suport pentru mai mulți furnizori, ceea ce înseamnă că funcționează și pe plăcile grafice Nvidia și AMD. Aplicația FrameView de la Nvidia se bazează pe PresentMon. Nvidia a adăugat noi caracteristici pentru a satisface nevoile speciale pe care PresentMon nu le oferă. Va fi interesant să vedem ce alte caracteristici vor adăuga Nvidia și AMD dacă decid să facă acest lucru.

Deși seria Arc de la Intel nu a împlinit încă un an, vedem deja că investiția companiei în această familie de GPU-uri aduce rezultate durabile pentru jucători. Având în vedere că Intel a abordat atât jocurile DX9, cât și DX11 cu aceste îmbunătățiri de performanță, se află într-o poziție excelentă pentru a se concentra mai mult pe jocurile noi, indiferent de motorul pe care rulează, pentru a oferi performanțe superioare la lansare. Driverele Game On, care vor fi proiectate mai rafinat, vor oferi o experiență mai bună jucătorilor chiar de la început. Abia aștept să văd asta.

În opinia mea, în primul an de la lansarea programului Alchemist (Arc), Intel a trecut de etapa critică în ceea ce privește driverele grafice. Având în vedere climatul dificil în care se află Intel în acest moment, aceasta nu este o realizare de neglijat. Acesta este, de asemenea, un moment extrem de oportun pentru Intel, deoarece cred că va continua să exercite presiuni asupra Nvidia și AMD, ceea ce este o veste excelentă pentru sănătatea jucătorilor și a industriei. Acum, tot ce avem nevoie este de mai multe jocuri bune pentru a stimula cererea.

Share to...