De ce Netflix anulează atât de multe seriale? Aceasta ar putea fi explicația

Într-un peisaj de streaming marcat de o cerere ridicată și de marje de profit reduse, implementarea de către Netflix a deciziilor bazate pe date, împreună cu introducerea unui nivel susținut de reclame și a restricțiilor privind partajarea parolelor, a pus Netflix într-o situație dificilă, în timp ce concurează pentru noi clienți la nivel mondial. Multe dintre recentele anulări, inclusiv serialul 1899, foarte popular, au avut loc în ciuda unui prim sezon de succes și ridică întrebări cu privire la modul în care Netflix își ia deciziile. Să analizăm câteva dintre provocările și considerațiile cu care se confruntă Netflix în prezent și care îl determină să anuleze atât de multe seriale.

Rata de finalizare, factorul cheie

VERIFICA CELE MAI BUNE OFERTE BLACK FRIDAY 2024 PE:

Până în prezent, Netflix era cunoscut pentru faptul că, de obicei, anula seriale după două sezoane. Cu toate acestea, utilizatorul Reddit DigitalI explică într-o postare care a devenit între timp virală că rata de finalizare a unui serial în ceea ce privește vizualizarea este singura constantă care explică modelul actual al Netflix de anulare a serialelor după un sezon.

Rata de finalizare este procentul de telespectatori Netflix care au început și au terminat de vizionat un serial. De exemplu, în cazul Heartstopper, 73% dintre telespectatorii care au început serialul au terminat sezonul, în timp ce First Kill a înregistrat doar 43% la capitolul finalizare.

Această teorie este probabil corectă, deoarece Netflix observă probabil datele referitoare la utilizatori în încercarea sa de a maximiza numărul de telespectatori și de a-și păstra numărul de abonați. Dar afluxul de proprietate intelectuală preexistentă, evitarea dezabuzului și interpretările statistice ale audienței sunt oferite ca explicații parțiale pentru rata ridicată a serialelor anulate. Netflix a ales astfel să accepte ideea de a avea ceva nou pentru toată lumea, mai degrabă decât să se bazeze pe ceea ce are deja.

Costuri și evaluări

Serialele de calitate au un preț și nu întotdeauna merită din punct de vedere al ratingurilor. Spre exemplu, serialul costisitor al Netflix, Resident Evil, care s-a bucurat de o largă respingere, a fost anulat chiar și după doi ani de producție. Într-un peisaj în care venitul primează în fața ratingurilor, nu este surprinzător faptul că unele dintre cele mai scumpe emisiuni ale Netflix nu au reușit să se impună.

Churn rate

O problemă majoră cu care se confruntă Netflix și toate serviciile de streaming este churn, adică procentul de clienți care părăsesc serviciul de streaming pe parcursul unei anumite perioade de timp. Pentru a evita acest lucru, Netflix și alte companii încearcă în mod constant să ofere ceva nou pe serviciu. Din păcate, această idee de noutate ar putea fi motivul pentru care multe seriale Netflix nu reușesc să treacă de un singur sezon.

Lipsa reacției din partea fanilor

În schimb, fanii unor emisiuni precum Chuck au reușit să se adune pentru a încerca să împiedice ca serialul lor preferat să fie anulat. Având în vedere decizia Netflix de a ține ratingurile secrete, poate fi dificil pentru fani să știe când un serial are probleme, ceea ce duce la anulări bruște, abrupte, fără niciun avertisment.

Impactul asupra creativității

Dincolo de preocupările fanilor, abordarea Netflix de a anula seriale nou-venite este în detrimentul gândurilor creative ale artiștilor cu care lucrează. Cu atât de multe proiecte abandonate în mod continuu, artiștii caută în alte piețe de desfacere spațiu pentru a-și explora măiestria artistică și pentru a împinge limitele narațiunii.

Ceea ce este clar e că niciun serial Netflix nu este protejat de acest fenomen – iar dacă vă place un serial, ar fi bine să terminați sezonul rapid! Este posibil ca modul în care Netflix abordează divertismentul prin noutate să aibă sens pentru directori, dar a dus la o lipsă de sprijin pentru bazele de fani și mințile creative. Fiind unul dintre cele mai importante servicii de streaming, Netflix ar trebui să înceapă să se concentreze pe susținerea serialelor pe termen lung pentru a asigura o gamă mai largă de divertisment pentru abonații săi și, de asemenea, să deschidă mai multe mijloace pentru creatorii noi și în curs de dezvoltare.

Distribuie
Marian Mărian

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.